Wednesday, August 1, 2007

Rayzam, Nabihah terbaik MSSM


KUALA LUMPUR – Atlet olahraga Rayzam Shah Wan Sofian dan gimnas Nabihah Ali masing-masing dipilih sebagai Putera dan Puteri Sukan Majlis Sukan Sekolahsekolah Malaysia (MSSM)-Milo 2006 di sini, semalam.

Rayzam Shah dipilih atas kejayaannya memenangi pingat emas dan perak olahraga Sukan Sekolah-Sekolah ASEAN di Chiangmai, Thailand dan emas Kejohanan Olahraga MSSM manakala Nabihah memenangi enam emas di Kejohanan Gimnastik Artistik MSSM 2006.

Muhammad Rafiq Ismail daripada acara tenpin boling dan pemain skuasy, Yong Sue Ann memenangi Anugerah Tunas Harapan manakala Anugerah Khas diraih Mohd. Azizulhasni Awang daripada sukan lumba basikal dan Chai Fong Wei, yang mewakili wusyu.

Menang
Anugerah Pendidikan Khas pula dimenangi oleh Md. Parhan Dahlan dan Siti Noor Iasah Mohamad Ariffin, hasil kejayaan memenangi emas di Kejohanan Olahraga Pendidikan Khas Peringkat Kebangsaan 2006.
Anugerah Guru Berjasa pula menjadi milik Low Siak San dari Sekolah Kebangsaan (SK) St. Paul, Seremban, Negeri Sembilan dan Foo Wai Choodari dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tengku Bariah, Kuala Terengganu, Terengganu.


Pemenang membawa pulang trofi, pingat dan sijil yang disampaikan oleh Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Noh Omar pada majlis penyampaian anugerah di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment